خدایا یاری ام کن تاهرروزعشقم رابیشتربه تونشان دهم...

خدایا

یاری ام کن تاهر روز عشقم رابیشتر به تونشان دهم

واستحکام ایمانم را هر چه بیشتر بر تو بنمایانم.

یاری ام کن تا ثابت کنم که هر روز را بنده توهستم

و در هنگام عبادت تو را در کنار خود احساس می کنم.

پروردگارا ، نیایشم رابشنو و مرا لایق عشقت گردان.

دانلود فلش پلییر

 برای دانلود لطفا  اینجا  را کلیک کنید

مدرسه شهید رجایی اصلاندوز



دانش آموزان سوم راهنمایی مدرسه شهید رجایی اصلاندوز در یک روز آفتابی چهارشنبه فعالیت مربوط به راه سازی واحد شش درس حرفه و فن را با انگیزه و خلاقیت خاصی انجام دادند و همه گروهها نمره های خود را به طور کامل به ثبت رساندند.
...برای دیدن ادامه تصاویر روی ادامه مطلب کلیک کنید...

ادامه نوشته

طولانی ترین پل های جهان

به گزارش گروه خواندنی های باشگاه خبرنگاران، پل ها به عنوان بخشی از سیستم حمل و نقل و وسیله مرتبط کردن بخش های مختلفی از کره زمین از دیرباز تاکنون مطرح بودند. در این نوشته قصد داریم تا شما را با تعدادی از "ترین ها " در دنیای پل ها آشنا کنیم.

ادامه نوشته

دانلود رایگان بازی شکار پرندگان

آموزش پرورش انواع سبزه ها

با نزدیک شدن به ایام عید نوروز و شروع سال جدید بسیاری از خانواده ها خود به سبز کردن سبزه برای سفره هفت سین خود اقدام می کنند. در این مطلب قصد داریم تا شما را با راه هایی برای سبز کردن انواع سبزه آشنا کنیم.

1363093637 آموزش پرورش سبزه عید

ادامه نوشته

آیا می دانید که ...

فیل تنها حیوانی است که نمی تواند بپرد.

ستاره دریایی مغز ندارد.

اختاپوس سه قلب دارد.

قلب میگو در مغز آن است.

ماهی قرمز تنها وقایع تا سه ثانیه قبل را به یاد می آورد.

مورچه ها هرگز نمی خوابند.

اگر ماهی قرمز را در محل تاریکی نگه دارید کم کم یه سفید تغییر رنگ می دهد.

سگ های خال دار بدون خال متولد می شوند.

حلزون ها می توانند تا سه سال بخوابند و در این مدت هیچ غذایی نخورند.

کروکوديل نمي تواند زبانش را بيرون بياورد.
- حلزون مي تواند سه سال بخوابد.
- پروانه ها با پاهايشان مي چشند.
- گربه  ها مي توانند بيش از يکصد صدا با حنجره خود توليد کنند در حاليکه سگ ها کمتر از 10 تا!
- مورچه ها بعد از مرگ در اثر سمپاشي به پهلوي راست مي افتند.

ادامه نوشته

بیماری ایدز و علایم ایدز و راههای انتقال آن

ویروس اچ آی وی بعد از ورود به بدن در غدد لنفاوی پخش شده و در داخل سلول های دفاعی بدن (لنفوسیت ها) شروع به تکثیر می کند. در بیشتر بیماران حدود یک ماه بعد از آلودگی علائمی مثل سرماخوردگی ایجاد می شود. این علائم شامل تب، گلودرد، درد عضلات و مفاصل، تهوع و استفراغ و علائم عمومی اینچنینی هستند. این علائم در افرادی که ویروس را به واسطه تماس جنسی کسب کرده اند، به نسبت دیگران شایع تر است. واضح است که این علائم خاص نبوده و بنابراین پزشک و بیمار را مشکوک به آلودگی با ویروس اچ آی وی نمی کند. تنها در مواردی که فرد یک ماه قبل سابقه ای از تماس مشکوک داشته است و به فکر بیماری باشد می تواند به تشخیص کمک کند.

بعد از گذشت یک تا دو ماه از ورود HIV به بدن، ۴۰ تا ۹۰ درصد از افراد علائم شبه آنفولانزایی را تجربه می‌کنند که سندرم حاد ویروسی (ARS) نامیده می‌شود. اما گاهی اوقات علائم HIV سالها پدیدار نمی‌شوند–گاهی حتی یک دهه. در مراحل اولیه عفونت HIV، هیچ نشانه متداولی وجود ندارد و ممکن است فرد مبتلا اصلاً از وجود بیماری در خود مطلع نباشد. به همین دلیل خیلی مهم است که در مواقع خاص مخصوصاً رابطه‌جنسی محافظت‌نشده یا استفاده از داروهای درون‌وریدی حتماً آزمایش بدهید.

ادامه نوشته

در شگفتم ...

در شگفتم که سلام آغاز هر دیداریست ، ولی در نماز پایان است . شاید این

 بدین معناست که پایان نماز ، آغاز دیدار است.

توضيح علائم به كار رفته در آزمايش هاي تشخيص طبي

توضيح علائم به كار رفته در آزمايش هاي تشخيص طبي

 يكي ازمسائلي كه همواره از سوي دانش آموزان مطرح شده يا به دليل اينكه همكاران محترم به عنوان دبير زيست شناسي هستند و افكار ساير همكاران فرهنگي و جامعه ازآنها انتظاردارد كه بتوانند برگ هاي گاه عربض و طويلي را كه از آزمايشگاه دريافت مي كنند براي آنها بخوانند . بر همين اساس به نظر مي رسد دانستن اطلاعات مقدماتي پيرامون علائم اختصاري به كار رفته در اين برگه ها از اهميت خاصي برخوردار است. لذا در زير فهرستي از مهمترين آزمايشات و كاربرد آنها بيان مي شود. اميد است كه مورد استفاده همكاران قرار گيرد .همكاران محترم مي توانند جهت كسب اطلاعات و آگاهي هاي بيشتر به منبع زير مراجعه نمايند.

منبع : پاگانا،كتيلن دسكا.راهنماي سريع روشهاي تشخيص آزمايشگاهي : ترجمه سام زراعتيان نژاد و000 - تهران: براي فردا،چاپ دوم 1382

به نقل از تبادكان

برای دیدن جدول علایم اختصاری روی ادامه مطلب کلیک کنید

ادامه نوشته

ماه مبارک رمضان و فواید روزه گرفتن

روزه:
روزه يکي از احکام انسان ساز اسلام است، که آگاهي از همه فوايد و پي بردن به فلسفه کامل آن همچون ساير احکام الهي براي انسان عادي ممکن نيست، دانش محدود بشر نميتواند راهگشاي همه اسرار نهفته باشد و انديشه را به پاسخ همه مجهولات رهنمون شود، شايد روزي دانش انسان به حدي از کمال برسد که دريچه تازهاي بر روي بشر بگشايد و حکمتها و دستورات اسلام را باز شناسد...

بنابراين ندانستن فلسفه احکام الهي نبايد ما را از انجام آن باز دارد و موجب نا فرماني و عصيان شود، چرا که اين اطاعت کورکورانه نيست، بلکه بر علم و يقين تکيه دارد زيرا مسلمانان ميدانند که خداي جهان بر همه چيز دانا و از همه چيز آگاه است و نقص و نيازي در ذات متعال او نيست که از اعمال سودي بخواهد يا از زياني بهراسد، خداي مهربان خير محض است و براي بندگان خود جز خير و سعادت نميخواهد، پس اگر به چيزي فرمان ميدهد خير و سعادت ما در آن است و کمال و تعالي ما بدان بستگي دارد و هر چيزي را نهي ميفرمايد براي ما زيان بخش است و بر مصالح مادي و معنوي ما لطمه ميزند.

ادامه نوشته

از شر پشه ها و حشرات موذی در فصل گرم خلاص شوید!

با آمدن فصل گرما انواع و اقسام پشه  و مگس و حشرات موذی در دسته های صد هزار تایی فوج فوج از راه می رسند تا دمار از روزگار مردمان برآرند

 این راه بسیار ساده و جذاب استفاده كنید تا از هجوم مغول وار حشرات موذی به شما گزندی نرسد.


 یك قوطی پلاستیكی نوشابه را از وسط نصف كنید در نیمه ی پایین مقداری آب و شكر بریزید

سپس نیمه ی بالایی را برعكس داخل نیمه ی پایینی قرار دهید بنحوی كه تشكیل یك قیف بدهد.

تله ی حشرات شما آماده است!


حشرات جذب دی اكسید كربن می شوند همان طور كه جذب دی اكسید كربن خروجی از تنفس شما می شوند

 و در انتها همان گونه كه در تصویر هم مشاهده می كنید این ترفند خیلی موثر است!

 

منبع : تبیان